Från och med nu gäller prestationsångestförbud här. 
Eller ja, det har egentligen gällt så länge jag skrivit här, men jag måste tjata på mig eftersom jag trotsar mina egna förhållningsregler hela tiden.
Jag kan vara förbannat olydig om jag inte har respekt för den som sätter reglerna
och respekterar jag inte min själv så är det fan illa. 

Jag kommer på mig själv med att fundera över vad jag kan skriva och inte skriva. Jag slår knut på mig själv för vems skull? Vem är det jag är rädd att feltolkas av? Vem är det jag försöker ta hänsyn till? 

För vem ska jag prestera? Vem är det jag tror ska ge mig MVG i blogg?

Jag tycker inte om mig när jag censurerar mig. 
Det viktigaste av allt är att jag tycker om mig. 

Men när blev jag så mesig? Om jag fortsätter försöka vara folk till lags så kommer jag snart ha trampat på varenda tå. 

Jag avskyr ju inställsamma människor, för helvete. 
Hur ska jag förresten kunna vara en bra lokalrepresentant för SHEDO och en bra Attitydambassadör om jag inte tillåter mig att vara jag? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar