2011 maj, juni, juli

Hela maj var en lång väntan på att få flytta in i min lägenhet. Jag roade mig bäst jag kunde under tiden med fest och tillfälliga romanser. Kände mig starkare i att bara ha mig själv och min hund att bry mig om på riktigt. Försökte kämpa emot att släppa någon riktigt nära men ibland måste man bara låta det som vill ske ske. Den inre fighten mellan känslan av att vilja ha någon nära och behovet av frihet följde med mig in i juni. Den följde med mig från mitt flickrum i Åhus till min lilla lägenhet på Floravägen. Den bor här fortfarande och jag tror den kommer att följa med mig alltid. Fighten.

På min inflyttningsfest den 4e juni satt jag ensam i min vita klänning. Jag väntade och väntade och till slut kom det lite folk. Nästan ingen jag egentligen känner. Ett par stycken som jag vet avskyr mig. Det kommer dröja innan jag vågar gör ett facebookevent igen.

Jag vet inte om jag kom någonstans med mig själv under juni och juli. Mellan kärlek och drama stod det ganska stilla. Min kropp bråkade med mig, jag försökte byta läkare utan att något hände. Större delen av sommaren ville jag helst inte gå utanför min lägenhet eftersom jag äcklades av min egen uppenbarelse. Men det hände att jag hade fina stunder med fina vänner. Och så åkte jag till Hultsfred ensam, träffade underbara människor och hade skitkul.

maj

juni

juli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar