en bra början

Det nya året har startat så bra!

Nyår firades i min lägenhet. Jag, Emil, Josefin och Fredrik samarbetade med maten. Vi åt hjortsadel som var helt ljuvlig. Vi spelade spel och pratade om året som gott. Vid tolvslaget var Axie så nyfiken på fyrverkerierna att hon fick följa med ut. Hon är fantastisk ibland, min lilla hund.

I måndags var jag på tjejmiddag för första gången på jag vet inte hur länge. Emelie, Johanna, Tessan och jag lagade och åt planka, skrattade och pratade om allt och inget. Hur kan man känna sig så hemma i en liten grupp tjejer som inte känt varandra så länge?

I många sammanhang (främst bland tjejer) kan jag känna mig och uppfattas som lite "för mycket". Jag säger saker som uppfattas som olämpliga och så blir det tyst. Och jag krymper och tänker att jag skulle suttit fint och låtit bli att öppna käften.

Med de här tjejerna är det okej att vara frispråkig och lite knäpp i huvudet och det är helt underbart.

Gårdagen var också bra. Hannah och jag fikade, Jossan och jag gick på stan och på kvällen var vi ett helt gäng ute och drack öl och drinkar mellan stormbyarna.

Jag blir rädd när jag har det så här bra. Jag tänker att något snart kommer att gå åt helvete, men jag ska ändå våga mig till Malmö ikväll. Ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar