Det är julafton och Axie och jag har huset i Åhus för oss själva. Jag är hungrig och behöver sömn. Det har varit väldigt dåligt med den varan i natt. Men det gör egentligen absolut ingenting, för jag är lugn och tillfreds. Mamma sjunger i kyrkan och Pappa, Ivar, Svante och Mormor är där och lyssnar. Jag avskyr kyrkan och har en krasslig hund att passa. Tittar på Kan du vissla Johanna och klappar hunden istället.

Det första jag gjorde när jag kom till Åhus idag var att kolla så att granen såg rätt ut. Hur den är pyntad spelar ingen större roll. Det är toppen som är viktig eftersom det där ska sitta en pappersgran. Jag vet inte hur gammal Vanessa var när hon tillverkade den, men om en knapp månad fyller hon 30. Min älskade lilla storasyster. Jag vill krama henne. Jag vill krama henne frisk. Jag vet att det inte går men jag önskar. Önskar att det var rättvist.



 I övrigt är min jul så mycket bättre än jag hade kunnat föreställa mig. Och nu kom min familj hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar