Bitches ain't shit

Idag var en bra dag. Jag gick upp tidigt, för att jag trodde att jag skulle till sjukgymnasten, men när jag var nästan framme fick jag en känsla av att något var fel. Så jag kollade kalendern igen och insåg att jag var två dagar för tidig. Det vore kanske lite tröttsamt att sitta i ett väntrum så länge, så istället vände jag, gick hem och hämtade hunden och gick en lång, skön promenad. Sen lagade jag mat och umgicks med Hannah i några timmar. Och så har Emil och jag ätit skräpmat och gjort en beställning.

Nu ligger jag i sängen och funderar över meningen med min existens som vanligt. Vad är det för mening med att jag bygger upp min självkänsla och utplånar mitt bekräftelsebehov? Då framstår jag ju bara som stark och det skrämmer folk. Om jag framstår som ett hot och samtidigt inte bryr mig om att få bekräftelse så blir jag ju bara ensam och det vill jag inte. Men om jag ger fan i min grundtrygghet och förlitar mig på omgivningens bekräftelse så blir jag skör och bryter ihop så fort bekräftelsen uteblir. Om jag bryter ihop skrämmer jag också folk. Jag känner mig lite som ett monster. Ett omtänksamt, hotfullt, känsligt, livsfarligt monster.

Jag vill inte låta ensamheten slita mitt inre i tusen bitar och jag lär mig sakta men säkert att omfamna ensamheten och göra den till något rofyllt och behagligt. Det fungerar hur bra som helst så länge jag verkligen är inställd på ensamheten eller så länge människor i min närhet håller sina löften, men ge mig för helvete inte falska förhoppningar. Inbilla mig inte att jag kan räkna med dig när du ideligen sviker för det värsta jag vet är att vänta på någon som aldrig dyker upp.

Egentligen har jag mycket mer att tillägga men det är en dag imorgon med. Imorgon ska jag upp tidigt igen, ta vara på ljuset och tiden, fokusera på mig själv och hålla potentiella svek på avstånd. För antingen kan man må dåligt och vara en stackare för alltid, eller så kan man göra någonting åt det. Eller i alla fall försöka.

För att återknyta till rubriken... eller nej förresten, jag är för trött för att utveckla. Sov gott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar