Den här helgen kunde ha sett helt annorlunda ut, om inte jag hade varit en smula sansad. Jag brukade inte vara det. Igår kunde jag ignorerat att Axie spydde upprepade gånger, jag kunde ha blivit full, gått ut, kommit hem sent, sovit länge och varit bakis. Istället bestämde jag mig för att stanna hemma med Axie, trots att jag spökat ut mig och trots att jag vet att det inte är farligt när Axie kräks några gånger. Jag kröp i mina mjukisbyxor och la mig och skedade min lilla hund. Därför var jag också vaken och pigg när mamma ringde mig imorse och frågade om jag ville komma hem till Åhus en sväng. Därför kunde jag också njuta av lammstek och strandpromenad med mamma, pappa och Axie. Och därför är jag också nöjd med den här helgen.

Okej jag mår lite dåligt över att jag kanske missade en rolig kväll. Fast hur stor är risken?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar