27/10

Idag är det den 27/10. Det innebär två saker.

Dels att jag har träffat min nya läkare för första gången. Jag har velat byta i över ett år och det här betyder förhoppningsvis en stor förändring. Det är svårt att försöka ge en främmande person en bild av vem man är på en timme. Jag hoppas i alla fall att han inte hatar mig redan och vill byta ut mig. Vi ska göra nya tester angående min adhd och min personlighet. Kartlägga mig liksom. Sånt är spännande tycker jag. Då kan jag säga emot eller bekräfta när någon slänger ur sig en diagnos som skällsord åt mig.

Psykfall


Idag är var det även två år sen jag träffade Emil för första gången. Samma dag flyttade han i princip in hos mig i Svalöv och mitt liv blev vänt upp och ner. På gott och ont. Inför det första mötet med Emil tänkte jag att han skulle bli en polare eller ett engångsligg ungefär. Han blev lite mer än så och sedan den 27/10 2009 har han haft de två redan nämnda titlarna, men dessutom pojkvän, fästman, make, ex-man, fiende, en sån kompis man skryter om helgens erövringar för, pojkvän igen och tillslut en väldigt bra vän, helt utan benefits. Vår vänskap sätter käppar i hjulen för mina möjligheter att träffa någon annan. Alla svartsjuka, misstänksamma sållas bort. Men det är ju faktiskt bara bra. Den dagen jag träffar någon som accepterar att jag umgås med min ex-man, då vet jag att det är värt att satsa. Alltså kan jag öven ge Emil titeln Såll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar