Jag sitter och försöker skriva ett arbete om ADHD, men det går inte så bra. Jag pillar med annat nödvändigt istället, som att titta på tv, facebooka, limma ihop mina skor för 4e gången, prata i telefon, sortera papper och så skulle jag äta tomatsoppa. Först hällde jag ut halva skålen när jag skulle ställa in den i micron, så jag fick hälla upp ny. Sen gick det smärtfritt fram tills jag skulle sätta mig ner i soffan. Då doppade jag halsduken i soppan och skvätte sedan med denna ner soffan, bordet, golvet och mina papper. Typiskt ADHD-beteende.

Nu har jag i alla fall fått i mig soppan, samt en del ludd från halsduken. Men jag är irriterad och mår illa så jag måste nog gå och köpa cigg och sen sätta mig i skolan där det finns färre saker som distraherar. Den här terminen läser jag 200 gymnasiepoäng och tycker det är jobbigt. Nästa termin ska jag läsa 550...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar