Mamma har ett allvarligt utbrott och skäller på mig med sin argaste röst för att jag slänger öron-topz i toaletten. Jag skällde nyss tillbaka med min argaste röst (som jag väldigt sällan använder nu för tiden) och den lät mycket argare. Jag vann.

Igår hade jag fest och det tyckte jag var kul. Det blev strömavbrott när alla hade gått och jag hade börjat städa. Dock vaknade jag halv 10 imorse, efter sisådär 5 timmars sömn. Då var jag pigg och städade vidare. Det är något fel på mig. Jag behöver knappt någon sömn. Det är så jobbigt för folk somnar kors och tvärs runt omkring mig och det är inte kul att vara vaken själv. Men imorse när jag hade fått lite ordning i min lägenhet sysselsatte jag mig med att gå/springa till konsum och boulevard och inhandla frukost. Sen åt vi Aron-mackor, kycklingvingar och varm o'boy med sprutgrädde och levde lyckliga i alla våra dar.

Nu ska jag börja plugga innan mamma hinner tjata ännu mer och säga att jag är dålig några gånger till. Fast hon kan lika gärna få ta det en gång till. Det biter inte på mig. Det blir bara ännu svårare att komma igång när hon har sagt åt mig att jag aldrig gör vad jag ska. Det har liksom blivit fakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar