hannatvärtemot

Det är nåt fel på mig idag (och alla andra dagar). Jag tänkte plugga men jag blir helt sövd av det. Hur fan ska man kunna lära sig något om man somnar så fort man öppnar boken? Inte mitt fel liksom. Vi somnade faktiskt precis efter Beck igår och jag har inte utövat några uttröttande aktiviteter idag. Trots detta gäspar jag i genomsnitt 7 gånger i minuten och orkar inte hålla ögonen öppna. Mamma har läst högt för mig, eftersom det är svårt att läsa med stängda ögon, men jag fixar det inte ändå. Först började jag rita fula fötter i min bok, sen började jag skriva på mina knogar. Mamma fick nog när jag började skriva mig själv i pannan. Då skärpte jag mig, skyllde på att stolen var obekväm, så att vi förflyttade oss till soffan där jag la mig under en filt (med anteckningsblock och penna i högsta hugg) och somnade.

Nu börjar vi ge upp hoppet om att jag ska klara av att läsa så mycket som jag måste till hösten. Jag har inte presterat ett piss den här terminen. Jag vill men det går liksom inte. Allt är intressant utom det jag måste göra. Arons matte blir spännande, Svantes fysik blir kul och så vill jag hemskt gärna göra en sjukt avancerad tårta till på onsdag. Vad fan ska det bli av mig? Kan man försörja sig på att aldrig göra det man egentligen ska göra?

Jag har i alla fall orkat sätta mig upp nu. Mest för att min brors katt la sig och fes i mitt ansikte, men även för att jag vet att det finns en energidryck i kylen och för att jag vill se nåt på tv om en stund. Synd bara att den enda fungerande tv:n i det här huset står i det rum som just nu ockuperas av läxförhör mellan mamma och svante. Crap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar