Kaffe på recept

Idag var vi på nya kontroller av bebis och av flödet mellan henne och mig. Allt såg bättre ut än förra veckan, så jag är nog inte så stressad. Dock tog undersökningen längre tid än beräknat så jag fann  mig liggandes med CTG-grunkor på magen, en mojäng i vänstra handen (med en knapp som jag skulle trycka på varje gång bebis rörde på sig), en grej på höger hands pekfinger (som mätte min puls) och telefonen i ett konstigt grepp, ringandes för att meddela att jag inte skulle hinna ta mig till Lund i tid för att hålla i ett möte där. Bebis sprattlade och hade hicka och ingen svarade i telefonens andra ände. 

Den här gången ordinerades jag inte vila, utan bara mer kaffe, eftersom mitt blodtryck var lågt. 

Jag hade ambitiösa planer på att gå och handla efter jobbet och laga något näringsrikt, eftersom jag åt en påse ostbågar till middag igår. Men jag orkar fan inte. Jag får ordinera mig själv vila och min kille matlagning idag. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar