Här sitter jag och väntar på att någon ska komma och ta hand om min tvättmaskin. I måndags krälade jag runt på golvet hela dagen och försökte lösa problemet själv, men jag kunde inte få åbäket att fungera, trots mina extrema handyman-skillz. Det ska komma någon gång mellan 9 och 12 och jag är rädd att jag ska bli jättekissnödig precis innan de kommer och att de sedan ska ockupera badrummet i flera timmar i sträck.

Jag känner mig stressad. Det är för mycket att hålla reda på för tillfället. På måndag ska jag tydligen börja i någon studiemotiverande aktivitet på Önnestads Folkhögskola. Jag är för helvete redan studiemotiverad, men alla beslutsfattare är för upptagna för att ge mig klartecken att börja plugga och därför har jag inget annat alternativ än att gå med på vad Arbetsförmedlingen säger åt mig att göra.

I går var jag på Starta Eget-dag och jag vill ha en klädbutik. Ge mig ett startkapital, för jag vet att jag kan.

Nu får jag rycka upp mig och gå och köpa mig ett par ridvantar så att jag inte fryser ihjäl under lektionen i kväll. Tvättmaskinssnubben gick just, efter att ha plockat ut en träbit ur pumpen. Vem lägger pinnar i min tvättmaskin?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar