Irritationsobjekt

Igår hade vi kvällsöppet eftersom det pågick något slags jippo på andra sidan gatan. Det var väldigt lugnt och jag satt och stickade på min halsduk. Sen kom fyra små pojkar in i butiken. De la sig på våra komattor och rullade runt, de pillade på kläder och var högljudda. När de sedan började ge varandra elstötar med en liten sladd sa jag åt dem att gå ut ur butiken. De var kaxiga, men gick... för en stund.

När de kom tillbaka tog vi ut Axie ur buren, kopplade henne och när de vägrade lämna butiken gick Emil mot dem med hunden. När barn närmar sig Axie blir hon ett monster. Hon låter och ser väldigt skrämmande. De blev rädda, skrek och sprang, men de fortsatte störa oss från utsidan. In kunde de inte komma eftersom vi låst dörren och tagit ner öppet-skylten.

Sedan stod de små kräken och hängde på vår dörr så att det var omöjligt för potentiella kunder att komma in. Kvällen var förstörd och vi gick hem.

Idag har vi haft två stinkande alkisar i butiken i en halvtimme. De var visserligen inte otrevliga men när de väl gick fick vi vädra.

Jag börjar i alla fall komma igång i källaren och det kan hända att jag slänger upp lite bilder på mina kreationer senare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar