Love Hater

Det är den 14e februari idag och jag är varken mer eller mindre kärleksfull än vad jag är resten av årets dagar. Fast den senaste tiden har jag nog faktiskt hatat mindre än vanligt. Jag tycker lite bättre om mig själv. Är mindre fixerad vid att hata min kropp och mitt psyke. Börjar känna mig tillfreds och har väl kanske också mer kärlek att ge.

Kärlek. Jag ryser lite av att använda ordet. Det passar inte riktigt i min mun. Jag har i alla fall förbannat svårt för att erkänna kärlek som något man kan ta på allvar, eftersom känslor är så svåra att ta på. Känslor är ologiska och jag behöver logik. Eller vin. Jag behöver ganska många glas för att kunna ligga på ett golv mitt i natten och gråta, sjunga och skratta tillsammans med någon, efter att ha fått reda på att Whitney Houston dött. Målet är väl kanske att kunna göra samma sak nykter. Vi får väl se hur det går nästa gång en fantastisk sångfågel går och dör. Det får gärna dröja ett tag för jag försöker lära mig att inte stressa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar