U CAN'T TELL ME NOTHIN'!

Idag har Axie blivit jagad av en katt och lekt med Juicy. Jag har ätit buffé med mig själv och lagat crêpes med Emil. Innan dess var jag hos tandhygienisten. Jag har ingen perfekt tandrad och jag behandlar inte de gula stackarna speciellt väl. När jag var liten hade jag ett lätt underbett, precis som min mormor. Jag tycker mormors underbett är fint och ingen har försökt rätta till det. Men mitt ville de inte låta bli utan jag fick ha en grön tandställning i gommen när jag gick i lågstadiet. Det faktum att jag inte kunde prata ordentligt fick mig att skämmas nåt fruktansvärt och koka av ilska varje gång tandställningen befann sig i min mun. Till sist fick jag nog och slog sönder åbäket innan jag fått klartecken om att mitt bett var i sin ordning. Kanske är det därför som bara vissa av tänderna i min överkäke når över dem i underkäken. Det är inte hela världen. Jag har aldrig haft några hål och aldrig haft sönder någon tand, trots att de öppnat mängder med kapsyler. Jag har aldrig upplevt tandläkarbesök som obehagliga, men idag gjorde det fruktansvärt jävla ont när de tog bort tandsten. Jag fällde nog till och med en tår. 




Jag måste somna snart, för jag ska upp tidigt och åka till Malmö. Är egentligen jättetrött men ligger och funderar över om jag har rätt att kritisera alla, alla människor som finns. Jag menar, jag är lågmäld, dricker inte, knarkar inte, röker inte, ligger inte runt, stör ingen och har hela tänder. Då måste väl jag ha rätt att se ner på folk som fnissar och klänger och överdriver? Jag måste väl få anmärka på att det luktar hash i trapphuset och gnälla lite över att jag med min hörsel blivit väldigt väl insatt i grannens sexliv? Håna och fnysa åt fulla människor tar jag mig också friheten att göra. Jag passar på nu när jag är skötsam. Jag har inte bestämt hur länge jag ska vara ofelaktig och därför kan jag inte heller misslyckas med det. Det finns inget löfte att bryta liksom. 

Har hört att man blir väldigt poppis när man är en nedvärderande översittare som hatar allt och alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar