hair

I förrgår fattade jag beslutet att klippa av halva mitt hår. Egentligen vill jag snagga hela huvudet, eftersom håret är så slitet, men det skulle nog kännas lite naket. Så jag valde den sidan där det var som glesast. Jag känner mig inte ett dugg snygg, barn och pensionärer ser rädda ut när de ser mig, men det var nödvändigt.  Jag får vara ful ett tag för jag har ingen att imponera på ändå. Trots det så önskar jag att jag kunde ge ett mjukt, seriöst, intelligent intryck. Men det tycks få vänta. För att håret ska ha bättre förutsättningar så tänker jag sluta röka. Jag är trött på att inte känna lukter, känna mig smutsig, ha dålig hy, dåligt hår, och en ekonomi som är totalt körd i botten.

För att jag ska klara av att sluta röka, så måste jag ta en vit månad för att slippa frestas eller tappa omdömet. Det kommer att leda till att jag blir ännu mer isolerad eftersom jag väldigt sällan träffar folk på vardagar. Jag ser mig själv sittandes ensam, tuggandes på mina egna händer (på grund av tristess och abstinens), med blekrött hår spretandes från ena sidan av huvudet och smutsiga mjukisbyxor. Målet får vara att inte förverkliga den bilden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar