på högvarv

Igår kväll skulle jag uppdatera min telefon. Det var inte alls smart eftersom jag delar internet från den och internet behövs för att få igång telefonen under uppdateringen. Så här satt jag mitt på kvällen utan telefon och utan internet. Hela natten låg jag och funderade över hur jag skulle lösa problemet. Under tiden tittade jag på Crazy Stupid Love, Gang Related och Svensk Maffia, samt läste en halv bok. Jag somnade klockan fem i morse och gick upp igen klockan sju för att kunna gå bort till mammas och pappas jobb och be om hjälp (eller om trådlöst internet rättare sagt). Jag stormade in i lärarrummet på Österäng där de båda satt och drack kaffe. Som tur var hade pappa inga lektioner just då, så jag kunde sitta i hans arbetsrum och lösa min lilla livskris. Efter det hade jag ju kunnat gå hem och lägga mig, men istället gick jag en promenad med Axie, åt lunch med mamma, gick till stan, till hundrastgården, fikade med Emelie och promenerade sen hem igen. Då hade man ju i alla fall kunnat tänka sig att jag skulle vila lite, men istället har jag nu städat och nyst konstant i en och en halv timme. Jag är inte ens trött. Har jag tagit tjack och sen glömt bort det? Det kittlas ju i näsan med. Mycket mystiskt. Fast nej, jag är ju faktiskt ingen knarkare. Min kropp försöker nog bara säga åt mig att vila lite.

Det här är min nya roomie. Han är författare, dramatiker och filosof. Mycket stimulerande sällskap. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar