Tre dagar kvar till lön och jag har en cigarett, en gurka, ett blomkålshuvud och lite kyckling. Men tre dagar än egentligen ingenting och det är bara idag jag är ledig. Mamma tjatar (pappa med förresten) om att jag måste gå och skriva in mig på komvux, så jag får väl ta tag i det om en stund. Ska gå dit och förklara läget (att anledningen till att jag inte har klarat av skolan är att jag har damp och att jag kom fram till det själv för ett år sen när jag skulle skriva ett naturkunskapsarbete om just adhd och att alla som inte trodde mig antingen är idioter eller tror för mycket om mig) och kräva någon form av ersättning så att jag slipper ta studielån. Jag vill plugga nu, innan jag bränner ännu fler hjärnceller. Jag riktigt känner hur dom flyr, en efter en. Måste till gymmet med. Kalorierna bränner inte sig själva nu för tiden och så här vill jag gärna inte se till länge till. Tja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar