Irritationsmoment i vardagen del 1

Barn och mammor i omklädningsrummet på Friskvårdshuset.

Jag lyckas alltid pricka in att byta om samtidigt som hela bebissimgruppen håller hus i omklädningsrummet. Ibland är det helt lugnt när jag kommer dit, men inom två minuter är hela stället invaderat. Det slår liksom aldrig fel. Ungjävlarna skriker, vilket är galet påfrestande, men nästan lika illa är mammornas snack om sina små skalliga, sprattlande barn. Och att de går omkring sådär obehagligt bekväma med sin nakenhet och lägger sina ungar överallt så att de bildar en hinderbana och man som normal barn fri gymbesökare måste korsa mellan och hoppa över dom. Jag klarar mig bra utan den uppvärmningen och jag har för det mesta tillräckligt med aggressioner att ta ut på gymmet redan innan jag kommer dit. Om inte bebisarna och deras mammor får ett eget, ljudisolerat omklädningsrum mycket snart så kommer det antagligen att ske en eller två olyckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar