Högvarv

Idag har jag varit i skolan, 

stannat till hemma för att äta, 

maila lite, 

uppmärksamma att min kille dammsugit hela lägenheten medan jag varit i borta (jag blir så glad varje gång ett tråkigt vardagsmåste försvinner från min dagordning utan att jag behöver lägga tid på det)

och byta från en gul tröja som jag känt mig obekväm i hela dagen, till en svart, bekväm.

Sedan begav mig till Krinova och deras Café Starta Eget. Där sög jag åt mig så mycket information jag kunde och ställde så många frågor jag kunde komma på. 

Nu är jag hemma och ska dyka ner i min "hobbykorg"...


Just det. Jag kom på vad det var jag hade tänkt berätta om egentligen. 

I morse var jag lite orolig och bekymrad eftersom jag inte lagt fram kläder och packat skolväskan i förväg. Jag började således klockan 06.00 fundera över hur jag skulle strukturera min morgon för att undvika ytterligare stress och riskera att riva ut alla kläder ur garderoben, väcka Daniel med mitt vanliga "jag hinner inte, jag kan inte, det går inte" och missa tåget. 

När jag inte omedelbart lyckades bryta ner problemet och visualisera en lugn morgon satte jag istället igång att baka bröd. 

Hur tänkte jag där? Är det någon annan som brukar göra så? 

Jag hann i alla fall med tåget. Utan monsterutbrott i hallen på vägen ut. Jag har inte gråtit på dörrmattan en enda gång den här veckan.

Det är skitbra för att vara jag och det är bara mig jag jämför med. 

Nästa vecka ska jag spöa mig själv i sovning. Med hästenlängder.

Brödet blev förresten godare än vanligt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar