Concentrate

Okej, idag ska jag försöka hålla mig till min plan och inte snubbla in på en massa sidospår (typ städa under frysen i fyra timmar eller gå och botanisera på Clas Ohlson halva dagen). Jag ska:
  • Läsa igenom instruktionsmaterialet inför en föreläsning jag ska hålla i maj, vars anordnare jag ska träffa i eftermiddag. 
  • Fortsätta jaga en handläggare på Trygg-Hansa. Jag vill ju bara lämna mitt kontonummer (för tredje gången) men konsten att ringa vid rätt tidpunkt är svårbemästrad. 
  • Måla fläckar på farfars tjur. 
  • Laga järpar och köttfärssås innan rea-färsen blir för gammal. 17 hekto fläskfärs vore jobbigt att kånka ner i soprummet liksom. 
Jag insåg just att jag skulle bestämt i vilken ordning jag ska beta av listan. Det viktigaste är väl kanske att jag är medveten om mitt stora behov av struktur, så att jag när andningen blir ytlig, oron tilltar i kroppen och jag börjar vanka av och an i lägenheten, vet om vad det beror på. Då kan jag stanna upp och säga till mig själv på skarpen.

- Hildeman för helvete, fokusera på en sak i taget. 

Kan man få skygglappar på recept? 



Dagens rytm att röra sig till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar