Det är ju ingen ordning och kontinuitet med mig och mitt bloggande.

Men jag försöker faktiskt att använda varenda vaken minut till att vara produktiv och det går som på räls för det mesta. Annat är det med tågen mellan Önnestad och Kristianstad. Idag tog jag en taxi hem från skolan för att tågen var inställda och för att det rådde total ovisshet om hur eller när det skulle gå att ta sig hem. Jag behöver min energi till annat än att förgäves försöka hålla värmen och hoppet om ersättningsbussen uppe.

Jag kommer till exempel behöva en hel del både tid och energi för att ta mig igenom den pappersbunt som idag damp ner på hallmattan*. Det är mina första sex år som vuxen (eller i alla fall myndig), i psykjournalform. Hade nog kunnat vara spännande, men jag vet ju hur det slutar och att det kommer minst en uppföljare.


*Den damp inte alls ner på nån hallmatta och hade den gjort det så hade inte jag hört det eftersom jag befann mig i skolan när den lilla avi som det egentligen rörde sig om kom med posten. Men det funkar ju inte lika bra dramaturgiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar