Fredagsnöje

Jag har just kämpat i drygt tre timmar, med att skriva ner namnen på de olika vårdmottagningar jag helt säkert vet att jag sökt hjälp för mina magproblem hos. Jag hann precis få brevet till Trygg-Hansa på lådan, innan den skulle tömmas.

Förarbetet har (förutom den fysiska och psykiska kamp jag haft mot, för och med magen under alla år) bestått av följande:

  • Åtskilliga timmars googlande efter nummer och adresser till vårdgivare på olika orter.
  • Ett antal telefonsamtal och minst lika många mail till dito. 
  • En jävla massa sökande på min mentala, överbelastade, laggande hårddisk (påminn mig om att jag behöver köpa mer RAM-minne...).
  • Läsande av de journaler jag fått fatt i. Det har varit tidskrävande, skrämmande och skrattretande. När jag får en stund över (om det någonsin kommer att ske igen) ska jag göra ett inlägg, bestående av bloopers, stavfel och konstiga formuleringar ur mina journaler. 
Tur att jag gillar research och att jag numera kan skratta åt dem som på många vis gjort narr av mig i sina hafsigt nedklottrade journalanteckningar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar