Dagen i siffror

34 + 19 + 2 är antalet minuter jag talat med 
3 olika handläggare på Trygg-Hansa. 
5 minuter har ägnats åt att boka om en tid på medicinkliniken.
32 är antalet minuter jag lade på att vänta i telefonkö till CSN medan jag stekte blodpudding och diskade. 
3 tuggor hann jag ta innan CSN svarade. 
6 minuter tog samtalet som inte gav mer än en uppmaning att kontakta Arbetsförmedlingen och ringa tillbaka på måndag. Jag hade dittills lagt 
1 + 1 + 3 minuter på att försöka få tag i dem och det uppgick senare till 
18. De tre första samtalen till AF avbröt jag eftersom jag inte hade tid att köa i över 
30 minuter just då. Det fjärde samtalet gav ingen utdelning. Ytterligare 
55 minuter fick jag därför avvara för att promenera dit och köa på plats. Sedan gick 
6 kronor + 5 minuter till frimärke samt postande av intyg från AF till CSN.
24 minuter av min dag slängde jag åt Försäkringskassans telefontjänst.
3000 kronor i bostadsbidrag tackade jag nej till eftersom jag bad dem ta bort bostadsbidraget som jag egentligen har fått beviljat fram till juni. Jag kan omöjligt beräkna min inkomst för de kommande 
2 åren. 
-1 stressfaktor och 
-500 kronor i månaden.
i 35 minuter stod jag utomhus i snöovädret och väntade på ett tåg som aldrig kom. Det var tur för mig att Daniel och hans kollega offrade nästan hela sin lunchrast på 
45 minuter för att köra och hämta mig i skolan, för nästan tåg dök inte heller upp. Jag var hemma 
88 minuter senare än beräknat.

4 timmar och 48 minuter av min dag har jag alltså slängt bort på att nästan uteslutande vänta på att få möjlighet att rätta till andras misstag. Det känns inte ett enda jävla dugg rätt.

Mellan telefonsamtalen har jag letat bland vårdkontakter, journalkopior och försökt dra i trådar som bara glider mig ur händerna. Jag inte hunnit med något annat förutom att sätta upp tre speglar, men när jag började med det var klockan nästan tio. När jag äntligen orkar agera fungerar ingenting som jag vill.


På måndag; då jävlar ska jag på jakt igen. 



2 kommentarer:

  1. Hej Hanna!

    Vi på Trygg-Hansa förstår att det aldrig är roligt att lägga en hel dag på att ringa till olika företag. Speciellt inte när det är som du skriver, andras misstag. Då du skriver att du även ringt till oss så vill vi gärna, "ge tillbaka" något litet. Främst för att du har behövt ringa oss tre gånger, vilket inte är ok enligt oss då det ska räcka med ett samtal. Jag har därför skickat dig en liten, men välmenad gåva. Jag får slutligen önska dig en trevlig helg! Mvh, Jimmy på Trygg-Hansa

    SvaraRadera
  2. Hej Jimmy på Trygg-Hansa!

    I kontakten med er är det till största delen mitt eget fel. Min nyvunna energi (som möjligtvis hade kunnat infinna sig sisådär 8-10 år tidigare om mina försök att få hjälp med magproblemen tagits på allvar) har fått mig att inse att jag faktiskt har en försäkring som det är jag själv som borde ha hand om. Mitt försäkringsbrev har befunnit sig hemma hos mina föräldrar fram tills för ett par veckor sedan. Alltså har jag samlat på mig en hel del arbete. Resten av samtalen har med min arbetsförmedlares oförmåga att sköta sitt jobb att göra.

    Men tack ska du ha Jimmy

    SvaraRadera