Vi har precis landat i soffan efter en stundvis seg men ändå händelserik dag.

Jag inledde dagen med att försöka springa en sväng, men var tvungen att ge mig efter drygt två kilometer eftersom jag hostade en massa och fick svårt att andas. Jävla bra kropp. Aldrig några fel på den... Imorgon måste jag köpa hostmedicin och näsdroppar och kanske någon form av dopningspreparat. Påminn mig.

Vi har praktikant i butiken denna veckan och hade samlat på oss ett sopberg för att kunna sysselsätta honom. På mindre än en timme var berget kastat och pantburkarna pantade och sen var det slut på arbetsuppgifter. Vad ska han göra resten av veckan? Putsa fönster ståendes på en bräda? Räkna silverfiskar på toagolvet? Torka blodspår efter hunden (hon löper) eller riskera livet genom att ta henne på en promenad? Vi får tänka ut något mer vettigt kanske.

Efter lunch blev jag i alla fall intervjuad av My för nästa nummer av Kristianstad Open. Hon ställde bra frågor och jag hoppas jag lyckades ge vettiga svar. Det ska bli spännande att se när den kommer ut. Om jag vågar titta. Imorgon ska jag bli plåtad om jag inte ligger och vrider mig i fulångest. Det hoppas jag inte att gör för jag tycks ha kommit så långt med min självkänsla att jag faktiskt kan tycka mig vara värd lite publicitet.

Och så har vi varit på föreläsning på Barbacka. Krayzie Bone från Bone Thugs-N-Harmony berättade om karriären och kändisskapet. Publiken ställde korkade och mindre korkade frågor. Jag satt tyst och tänkte -Varför ska jag prata med honom? Jag känner ju inte honom. Så bra är jag på att nätverka.

Bilderna har ingenting med texten att göra. Vi gick en promenad i solen, i lördags bara.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar