Mamma

Idag är det mammas dag, men jag hinner inte riktigt träffa henne för jag måste städa. Någon present har jag inte heller fixat.

Mamma blir mest arg när hon får presenter och hon är hemskt dålig på att skämma bort sig själv. Hon har ganska tunt hår och nästan inget pigment alls. Hennes näsa än lite sned och hon bryr sig inte om mode, smink och träning. Ändå är min mamma den bästa mamman man kan önska sig. När jag ser mig i spegeln ser jag hennes vackra drag tydligare än någonsin och jag är så stolt att få bära dem.

Trots mitt trots har hon aldrig slutat kämpa för mig. Hon har på något underligt sätt banat väg för mig utan att göra mig bortskämd. Jag kommer aldrig kunna gottgöra allt jag utsatt mamma för och jag kan omöjligt tro på karma för min mamma förtjänar så mycket bättre än en dotter som ständigt haft problem. Det enda jag kan göra för att visa tacksamhet är att må bra och inte ramla ner i mitt svarta hål igen.

Älskade mamma, jag älskar dig så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar