Klockan två minuter över 05 imorse vaknade jag av att Axie kräktes i sängen. Jag minns att jag sekunderna tidigare känt mig klarvaken men det måste ha varit en dröm. En stund tidigare hade jag drömt att jag snubblade över ett manshuvud i motorcykelhjälm. Huvudet vädjade till mig att ta hans häst till sjukhuset. Den hade också tappat huvudet, som låg i vägkanten och andades snabbt. Jag sa till gubben att "det kommer bli för dyrt att rädda hästen" men han fortsatte tjata. Sen minns jag inte vad som hände så vi kan hoppa tillbaka till hundspyan i sängen.

Jag gick ut med Axie som inte verkade ha lust att kräkas mer. När vi kom in igen kräktes hon genast en stor hög i köket och jag är så lycklig över att jag inte festade igår för då hade jag spytt av stanken.

Jag gav upp mina försök att få lite mer sömn och svängde ihop två bröd istället. När de var satta i ugnen lyckades jag dock slumra till och när jag vaknade en timme senare doftade lägenheten ljuvligt. Bra jubbat Housewife-H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar