Malplacé

Imorse var jag på arbetsterapi. Jag har lyckats mygla mig ur det ett tag nu, men idag hade jag ingen legitim ursäkt att låta bli att gå dit. Gruppen består av en medelålders man med cykelhjälm, en överviktig ginger i tjugoårsåldern och så lilla jag. Jag satt i en fåtölj och försökte läsa, samtidigt som jag roat lyssnade på när de övriga deltagarna försökte få igång datorn i rummet bredvid. Till slut fick personalen rycka in och trycka på rätt knapp. De hade bara lyckats sätta på och stänga av skärmen ett par gånger. Resten av tiden kämpade jag med att försöka hålla mig vaken, men misslyckades och slumrade till en stund. Vaknade sedan av att det var dags för fika. Jag hällde i mig en kopp kaffe, tuggade på en torr kaka och traskade sen hem, läsandes i min bok som jag tidigare somnat från. Jag fungerar bäst när jag är i rörelse. Arbetsterapin hjälper mig på så sätt att jag påminns om var jag inte hör hemma. Jag passar inte in i den mallen heller. Det finns nog ingen mall för mig. Måste bara komma på hur jag ska designa en egen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar