tillbaka på egen begäran

Det är fredag och jag sitter och lyssnar på hundens mage. Det låter som om hon har svalt en katt och jag vet att den här dagen blir jobbig. Jag hatar när hon är sjuk.

Jag drar handen genom mitt sträva hår och varje gång följer ett sjok av hårstrån med. Jag ställer mig framför spegeln och tittar in i ögonen på någon som ser gammal ut. Är hon verkligen bara 23 eller har jag blivit lurad?

Smutsiga tallrikar och halvt urdruckna glas omger mig. En halvläst bok och påbörjade teckningar som antagligen kommer att förbli så. En garderobsdörr på glänt avslöjar kaoset där inne. Det regnar och den gångna veckans fina väder är redan bortglömt. Jag är otacksam och negativ. Vet vad jag behöver men blir misstrodd. Slutar be om hjälp igen för nu vet jag att den inte finns. Måste hjälpa mig själv men har inte hittat verktygen. Jag har en hammare, men inga spik. Jag har spårskruvar, men bara stjärnskruvmejslar. Jag har viljan, men inte orken. I min kuvertväska av brunt skinn, vilken får tjäna som verktygslåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar