Solbacken 15.30


Jag sitter på mormors veranda, på Solbacken, utanför Arkelstorp, och har inte tillstymmelse till internetanslutning. Det är ganska skönt. Hela min familj är här och Mammas bror, hans tjej, hennes dotter och dotterns pojkvän. Och mormor förstås. Och så Hugo. Jag och Hugo (mamma och pappa var också med men vi sprang ifrån dem) har varit ute i skogen och gått och hoppat och sprungit. Jag vill bara stanna här och ha kvar Hugo skaffa en häst och vara ute hela dagarna.



Mamma påminde mig om en sommar när jag bodde här och brukade rida i skogen med en tjej som bor på Allarp. En gång var vi ute och red och hittade två bortsprungna hästar som vi fångade in och tog hem. Jag kanske skulle gå ut och fånga mig en häst, som i vilda västern.

Mormor är kul. Jag tände en cigg när jag kom hit och hon berättade för femte gången att hon slutat röka. Denna gång tillade hon att hon tänkte börja igen för att hon hade fått dålig kondis.
”Nu blir jag jätteanfådd när jag går upp för trappan. När jag rökte 20 cigaretter om dagen kunde jag springa upp för den”. Sen kom hon på att det kanske inte var så smart sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar