Julstök

Tung dag på jobbet, efter alldeles för få timmars sömn. Steven var jobbig och röksugsframkallande. Men det funkade och jag och Elin åt romantisk middag med kyckling och lökringar. Vi rapade ikapp och trivdes med att arbetsdagen var slut. Sen kom mamma och pappa och hämtade mig och sen mina tre fulla ikeakassar med smutstvätt.

Vi har ätit revbensspjäll, Ivar och Svante har slagits, mamma har fått ansjovisspad i ögonen och håret (fast det var bara kul) och allt är allmänt kaos. Just nu är stämningen ändå bra och jag stannar nog faktiskt här i tre dagar. Jag har pappas ylletröja bakochfram och tillverkar julgodis. Det ska bli wiernernougat, vit chokladtryffel, knäck, fudge och mandelmassaklumpar (om inte jag och svante hinner äta upp all mandelmassa innan dess).

Ikväll ska jag och Angelina ut och promenera. Sen får vi se vad som händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar